środa, 30 marca 2016

CZY POLKI CZUJĄ SIĘ PIĘKNE? - RAPORT DOVE


               Prezentowane w gazetach, telewizji, kanałach social media, wyretuszowane "idealne"  modelki wpływają na obniżenie postrzegania własnej wartości u wielu kobiet. Według statystyk przeprowadzonych przez markę DOVE.   
*Badanie zrealizowano metodą CAWI na panelu badawczym CINT, na reprezentatywnej grupie 508 kobiet w wieku 15-55 lat z całej Polski.

Tylko 2 na 10 Polek czują się piękne!


               Dlaczego tak się dzieje? Większość z nas docenia piękno prez pryzmat rzeczy wizualnych, często wyidealizowanych prze media. W gruncie rzeczy powinnyśmy uświadomić sobie co właściwie składa się na nasze piękno. A są to:
- optymizm,
-inteligencja,
- poczucie własnej wartości,
- osobowość
- elegancja.
Jak definiują piękno polki ?
73% ankietowanych kobiet wymienia urodę,  
67% podkreśla dużą wagę dbania o siebie,
 63% zgrabną sylwetkę.

Dodatkowym czynnikiem przez który polki nie czują się piękne jest opinia innych osób (a w szczególności jej brak) 51%kobiet przyznaje, że w ocenie wyglądu, zależy im na opinii innych.
Dlatego chętnie prosimy o pomoc w ocenie:
 -córkę 82%,
 - przyjaciółkę 80% 
 - mamę 71%.

Marka DOVE  w swoich kampaniach zachęca  kobiety do doceniania swojego ciała. Już od wielu lat w reklamach, spotach przedstawia modelki o różnorodnych kształtach, karnacjach, wymiarach, tak aby każda z nas mogła czuć się piękna.  

62% Polek potwierdza, że czuje presję społeczną , związaną z dążeniem do bycia piękną.


Coraz częściej tworzy się grupy kosmetyków dedykowane dla poszczególnych typów kobiet, dopasowane pod względem rodzaju karnacji, typu skóry, trybu życia, a nawet upodobań zapachowych. To właśnie te cechy pomagają każdej z nas czuć się lepiej, mieć świadomość, że mimo nie kanonowego wyglądu są produkty pomagające podkreślić nasze naturalne piękno, a co za tym idzie budować naszą pewność siebie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz