środa, 16 lipca 2014

WIELOZADANIOWA MASECZKA OWSIANA - ZRÓB TO SAM


Czy dbanie o skórę twarzy musi być drogie i czasochłonne? Nie raz się nad tym zastanawiałyście. Dziś zdradzę wam mój mały sekret jak utrzymać sprężystość i gładkość skóry nie wychodząc z domu.
O maseczce owsianej, bo to własnie o niej mowa dowiedziałam się od mojej babci (tak, tak babcine sposoby często są lepsze od całej masy kosmetyków) i staram się stosować ją przynajmniej raz w tygodniu.

Dla kogo jest przeznaczona i  jakie niesie korzyści?

1.Maseczka przeznaczona jest m.in dla osób borykających się z trądzikiem, owies dzięki właściwością antybakteryjnym zmniejsza i łagodzi stany zapalne.
2. Dla alergików, którym trudno odnaleźć produkty nie wywołujące podrażnień,
3. Dla osób z przebarwieniami i niechcianymi piegami (szczególnie przydatna jeżeli po dłuższym pobycie na słońcu chcecie pojawiają wam się nowe), maska ma działanie wybielające i rozświetlające.
4. Idealnie sprawdza się również u osób ze skórą atopową, owsianka wyrównuje stan skóry oraz pozostawia delikatną warstewkę ochronną.
Jakie inne właściwości ma maseczka?
Owsiane DIY zapobiega przed szybkim starzeniem się skóry, chroni przed działaniem wolnych rodników.

Jak wykonać maskę?

Nic bardziej łatwego łyżkę płatków owsianych (górskich, błyskawicznych czy jakich kolwiek) zalewamy gorącą wodę, odstawiamy i kiedy już konsystencja będzie w miarę zwarta, nakładamy ją na twarz i pozostawiamy na 10-15 min. Powodzenia.

Czy stosowałyście już może tę maskę? A może polecacie jakieś inne domowej roboty preparaty do pielęgnacji twarzy?



6 komentarzy:

  1. Ta maska to coś dla mnie :) Musze pamiętać, by sobie taką zafundować w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie proste a nigdy o tym nie słyszałam :D może wypróbuję dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś próbowałam, nawet kilkakrotnie, ale większych efektów nie widziałam : ( dobrze, że Tobie służy jak najbardziej : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mielę ok 1-2 łyżek płatków (w starej maszynce do robienia cukru pudru, choć podobno można też w młynku do kawy), dodaję łyżeczkę śmietany, miodu i tak przygotowaną papkę nakładam na 20 minut na twarz. Łatwiej się nakłada ze względu na zwartą konsystencję, nie spływa z twarzy. Przyjemnie nawilża skórę, przy regularnym stosowaniu naprawdę zwalcza niedoskonałości :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O w ten sposób też muszę wypróbować :)

      Usuń
  5. ja kiedyś robiłam ale spadała mi z twarzy ;D teraz mam świetną maskę/ peeling z nasion róży
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń