piątek, 6 września 2013

OCZYSZCZAJĄCY ŻEL DO TWARZY, CZYLI LA ROCHE POSAY EFFACLAR

Przeglądając różne blogi i fora spotykam się z bardzo różnymi zdaniami na temat La Roche-Posay Effaclar żel oczyszczający do skóry tłustej i mieszanej. Używam go od ponad roku i jak na razie jestem bardzo zadowolona. Co prawda nie mam już bardzo widocznego trądziku, ale co jakiś czas pojawiają mi się zaskórniaki lub krostki. Po raz pierwszy o żelu dowiedziałam się od Pani dermatolog, od której dostałam zestaw mini kosmetyków z tej serii. Żel Effeclar bardzo dobrze oczyszcza skórę, nie przesuszając jej nadmiernie. Produkt ma delikatną, żelową konsystencję, która po roztarciu tworzy piankę. Kolejną cechą jest duża wydajność, tuba starcza mi na ok 2 miesiące. Żel dostępny jest w wersji 200 ml tuba (często na promocji w Superpharm za 19,99zł ) oraz 400 ml butelka z pompką (w sklepach występuje rzadko, ale można zaoopatrzyć się w aptekach na allegro). 





Skład: AQUA, SODIUM LAURETH SULFATE (związek chemiczny o właściwościach odtłuszczających może powodować przesłuszenie)  , PEG-8, COC-BETAINE, HEXYLENE GLYCOL, SODIUM CHLORIDE, PEG-120 METHYL (polimeryczny związek, powoduje, że nasza skóra wchłania więcej substancji szkodliwych ze środowiska) GLUCOSE DIOLEATE, ZINC PCA, SODIUM HYDORIDE, CITRIC ACID, SODIUM BENZOATE, PHENOXYETHANOL, CAPRYLYL GLYCOL, PARFUM.

Według producenta:

Żel przeznaczony jest do skóry wrażliwej i tłustej, zmniejsza łojotok i ułatwia eliminację łoju, równocześnie nie powodując podrażnień skóry. Wskazany do codziennej pielęgnacji skóry ze skłonnością do powstawania trądziku i/lub podrażnionej środkami wysuszającymi. Łagodnie eliminuje zabrudzenia dzięki swej nieagresywnej bazie myjącej, bez mydła , bez barwników, bez alkoholu, bez parabenów. Poprawia stan naskórka i dzięki działaniu soli cynku ułatwia usunięcie nadmiaru łoju. W rezultacie stosowania skóra odzyskuje równowagę fizjologiczną i jest doskonale przygotowana do zabiegów pielęgnacyjnych. Zawarta w żelu Woda termalna z La Roche-Posay (pH 5,5) koi i łagodzi podrażnienia.Nowa formuła to według producenta nie tylko niższa cena i większa pojemność, ale także wyższa skuteczność.

Według mnie:

Plusy:

- dobrze oczyszcza skórę
- pozostawia skórę matową
- radzi sobie z zaskórniakami
- dobrze się pieni
- jest wydajny
- nie uczula
- nie podrażnia
- ma delikatny zapach

Minusy:

- zawartość SLS oraz PEG




5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Niestety w większości tego typu kosmetyków producenci go dorzucają 😞

      Usuń
  2. Nie miała, ale troszkę o nim słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy i raczej sprawdził by się na mojej skórze :)

    OdpowiedzUsuń